۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۶:۴۷

مهر گزارش می دهد؛

فرش قرمز شهرداری در حاشیه شهر مشهد پهن شد/ تحقق سود سرمایه گذاران، رفاه حاشیه نشینان

فرش قرمز شهرداری در حاشیه شهر مشهد پهن شد/ تحقق سود سرمایه گذاران، رفاه حاشیه نشینان

مشهد - خبرگزاری مهر: کارشناسان شهری در مشهد معتقدند که شیب سرمایه گذاری ها در مشهد باید به سمت مناطق کم برخوردار سرازیر شود تا هم سرمایه گذاران به سود برسند هم زمینه رفاه حاشیه نشینان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پایتخت معنوی ایران نیازمند توسعه زیر ساخت ها و جذب سرمایه گذاران است تا با تولید مسکن ارزان از ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق حاشیه ای شهر جلوگیری و نیز با ساخت اماکن اقامتی ارزان نیاز زائران  کم درآمد تامین شود.

ضرورت جذب سرمایه گذاران در مناطق کم برخوردار مشهد

عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر بر هدایت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار مشهد تاکید کرد.

 غلامحسین صاحبی می افزاید: سیاست گذاری های شورای شهر مشهد نیز بر این اساس است که از سرمایه گذاران در این مناطق حمایت شود.

وی ادامه می دهد: تغییر ساختار و اصلاح بافت های فرسوده در مناطق کم برخوردار نیز مدنظر شورای شهر قرار دارد.

صاحبی عنوان می کند: زمانی که تملک زمین ها درحاشیه شهر دنبال شود و سرمایه گذاری ها به این سمت سوق داده شود هدف جذب سرمایه گذار نیز به خودی خود محقق می شود.

صاحبی تاکید می کند: بحث تجمیع منازل کوچک با یکدیگر در سکونتگاه‌های غیر رسمی یعنی بافت فرسوده شهر جزو سیاست‌های شهرداری است.

جلوگیری از گسترش حاشیه شهرها

عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد می افزاید: باید از گسترش حاشیه شهر با ایجاد پروژه‌های کلان شهری جلوگیری کرد.

صاحبی عنوان می کند: اولویت اصلی در مشهد این است که فضاها و زمین‌هایی که در آن ساخت و سازی اتفاق نیفتاده است، با طرح‌ریزی مناسب و به صورت نظام‌مند مدیریت شود.

وی ادامه می دهد: مدیریت نظامند زمین ها سبب می شود تا در فواصل مختلف تغییراتی در بافت‌ها انجام شود، اما در ابتدای امر باید از گسترش حاشیه شهر با ایجاد پروژه‌های کلان شهری جلوگیری شود.

عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد عزیمت روستاییان به شهرها را ناشی از سیاست‌های کلان دولت می داند و تاکید می کند: شهرداری نمی‌تواند از مهاجرت ها جلوگیری کند.

صاحبی با تاکید بر اینکه جمعیت شهرها خواسته و ناخواسته رو به افزایش است می افزاید: نمی‌توان گفت که باید جلوی این تغییر مکان زندگی را گرفت.

وی ادامه می دهد: قبل از اینکه شهر گسترش پیدا کند باید طرح‌هایی آماده شود که توسط آن توسعه در شهر ساماندهی شود، به این منوال که حداقل ساخت و سازها در حریم شهر کنترل و نظام مند شود.  

توسعه مکانهای ورزشی در مناطق کم برخوردار

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح می کند: از جمله اولویت‌ها در برنامه‌های شهرداری، توسعه مکانهای ورزشی در مناطق کم برخوردار است.

وی تاکید می کند: ایجاد اشتغال، تملک زمین‌های حاشیه‌ای و ساماندهی ساخت و سازها از جمله اولویت‌های برنامه‌های سال 93 شورای شهر در حاشیه شهر بعد از تخصیص بودجه و اعتبارات است.

سامان بخشی به زمین های قولنامه ای در مشهد

صاحبی همچنین با تاکید بر اینکه تغییر زمین‌های قولنامه‌ای به سند دار به صورت جدی در حال پیگیری است می افزاید:  اداره ثبت و اسناد، اوقاف، آستان قدس و شهرداری با همکاری و هماهنگی در سال 93 این موضوع را سامان می دهند.

صاحبی همچنین به برگزاری جلسات کارشناسی برای رفع مشکلات زمین‌های متعلق به آستان قدس اشاره  و ادامه می دهد: این مشکلات بررسی و پیگیری و به زودی برطرف می شود.

وی شهرداری را پیشقدم در سر و سامان دادن به وضعیت معتادان و بی پناهان حاشیه شهرمشهد اعلام کرده و از ساخت و  راه اندازی مکان‌هایی برای پناه‌دادن به بی پناهان و معتادان در محلات مختلف شهر در آینده خبر داد.

ضریب بالای امنیت سرمایه گذاری در مشهد

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های کلان شورای شهر مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار می کند: شهر مشهد در میان شهرهای مذهبی جهان بالاترین ضریب ایمنی در سرمایه گذاری را داراست که نگاه ویژه شورای شهر نیز به آن کمک می کند.

علی‌اصغر لطفی می افزاید: وجود بارگاه رضوی یکی از دلایل شیب سرمایه‌گذاران به سمت این شهر است و با مشوق های شورای شهر مشهد سرمایه گذاران متقاضی درسرمایه گذاری در این شهرند.

وی نیز تصریح می کند: در شهر مشهد اولویت جذب و اجرای پروژه مشارکتی با سرمایه‌گذاران در مناطق محروم است.

لطفی ادامه می دهد:  اولویت خدمت‌رسانی به مردم است و نباید همانند پروژه‌های گذشته به تجاری محض توجه شود.

معاونت اقتصادی مجوز جذب سرمایه گذار در مناطق کم برخوردار را دارد

این عضو شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه  در مناطق محروم شهر به سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی ارائه می‌شود می افزاید: معاونت اقتصادی مجوزهای لازم  را در این زمینه از شورا گرفته است.

وی تاکید می کند: حل مشکلات مردم و ارائه خدمات به شهروندان از جمله دغدغه‌های شورا و شهرداری بوده و هست و به این منظور می‌توان از این سیاست به عنوان جذب سرمایه‌گذار استقاده کرد.

شهروندان حاشیه نشین در انتظار تحقق حقوق شهروندی

جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در مشهد و رفع معضلات شهروندان حاشیه نشین و مناطق کم برخوردار همواره مورد توجه مدیریت شهری مشهد بوده و البته اعضای شورای شهر مشهد در دوره چهارم تصمیم دارند تا این مشکلات را با پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران و توسعه امکانات در این مناطق کم کنند و  شهروندان دراین مناطق نیز چشم انتظار گامی به سوی رفاه و رسیدن به حقوق شهروندی هستند.

.............................................

گزارش : زهره رنگ آمیز

کد خبر 2226590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha